Každý si to ovÅ¡em pÅ™edstavuje jinak. NÄ›kdo jde napÅ™Ãklad do cirkusu. Zde si odpoÄine pÅ™i sledovánà artistických ÄÃsel a kdo chce a lÃbà se mu to, může jeÅ¡tÄ› stále koukat na drezúru zvÃÅ™at, kterou koneÄnÄ› zaÄÃnajà rozumnà lidé zavrhovat a považovat ze nelegálnÃ. Ale prý se už blÞà doba, kdy se nÄ›co podobného zakáže. Â
V cirkusu je vÅ¡ak vidÄ›t také nÄ›co jiného, než je týránà zvÃÅ™at. Jsou zde klauni, kteřà jsou vÄ›tÅ¡inou také průvodci celým pÅ™edstavenÃm, nebo je možno sledovat artisty na lanÄ›, ve velké výšce. JasnÄ›, že je pod nimi sÃÅ¥, ale nenà úÄel takový, aby se pÅ™i pádu roztÅ™Ãskali na kaÅ¡i, nýbrž aby ÄlovÄ›k mohl posoudit jejich umÄ›nà v udržovánà svého těžiÅ¡tÄ›. DalÅ¡Ã skoky a salta to už je jenom taková tÅ™eÅ¡niÄka na dortu. Â
NÄ›kdo se také rád dÃvá na akrobaty, kteřà dokážou chytat a zároveň házet vÅ¡e, co jim pÅ™ijde pod ruku. VÄ›tÅ¡inou jsou to tedy kužely, nebo kruhy, ale umà metat skuteÄnÄ› vÅ¡e. V jejich rukou ožijà snad vÅ¡echny možné pÅ™edmÄ›ty, které lze chytit do ruky. Takže napÅ™Ãklad tramvaj to nebude, ale různé lahve, talÃÅ™e, nebo barevné koule, to vÅ¡e oni mistrnÄ› ovládajÃ. A protože s tÄ›mito vÄ›cmi žonglujÃ, Å™Ãká se jim žongléři. Nenà to nic snadného se to nauÄit, ale klidnÄ› si to zkuste. UvidÃte, že to skuteÄnÄ› nenà jednoduché. Â
DalÅ¡Ã oblÃbenou podÃvanou bývá muž, který metá nože Äi nÄ›co jiného do terÄe. A nÄ›kdy se celá podÃvaná opepřà tÃm, že je terÄ Å¾ivý. VÄ›tÅ¡inou to bývá lepá dÄ›va, kdo se odvážnÄ› postavà jako terÄ, ale nenà nikdy do nà trefeno. Vždy jen tÄ›snÄ› kolem. Obecenstvo piÅ¡tà hrůzou, zvláštÄ› dámy, ale to je to, co k tomu patÅ™Ã. Bez toho by to jaksi nebylo ono. Â
Nu, jak jsme již napsali na zaÄátku, tÃmto a dalÅ¡Ãmi ÄÃsly provázà klaun neboli Å¡aÅ¡ek. Ten vlastnÄ› umà skoro vÅ¡echno a nezÅ™Ãdka to bývá pan Å™editel sám. Ten dává obecenstvu veselou náladu a mysl a zaruÄuje tak salvy smÃchu. Kéž by vydržely.Â