Je virtuální sídlo firmy stejně důležité jako to kamenné?

Mnoho z nás si to ani neuvědomuje, ale nežijeme již pouze v reálném světě, nýbrž i v tom virtuálním, a to prostřednictvím internetu. Tento vývoj se urychlil především díky tomu, že dnes má přístup k němu prakticky každý. Ceny starších modelů chytrých mobilních telefonů nejsou nijak vysoké, a mnoho veřejných míst, jako jsou nejrůznější restaurace, nákupní centra či náměstí nabízí wi-fi připojení zdarma.

Na síti dnes koukáme na filmy, scházíme se s rodinou i přáteli, nakupujeme, zkrátka děláme vše, co provádíme v běžném životě. A to vše z pohodlí domova. Nelze se tedy divit, že obchodníci tento vývoj sledují a že se mu také přizpůsobili. Výsledkem je, že prakticky každá firma má svou vlastní webovou stránku.

blog1

Otázkou však je, zda je toto virtuální sídlo firmy skutečně nezbytné. Koneckonců, není to tak dlouho, co se většina především těch menších rodinných podniků spokojila s klasickou kamennou prodejnou, a stačilo jim to. Přitom dnes má i ten nejmenší obchůdek v nejzapadlejší vesničce svůj web. Není to zbytečná ztráta peněz?

Na první pohled to tak skutečně může vypadat, avšak v tomto případě by šlo o omyl. Prakticky každý dnes totiž vyhledává informace o svém obchodu či o dané firmě, jako je například otvírací doba či nejrůznější promoční akce, právě na internetu. A pokud tam nebude uvedena, je to prakticky, jako by neexistovala.

burza4

Tento efekt je tak velký, že skutečně i u malých prodejen se tímto návštěvnost značně zvyšuje. A právě pro ně to může znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem. I když totiž mají své stálé zákazníky, především z řad starších lidí, kteří internet nepoužívají, je nutné si uvědomit, že právě tito staří lidé si nebudou moci chodit nakupovat věčně.

Je tedy jasné, že mít vlastní webovou stránku se rozhodně vyplatí. A vzhledem k tomu, že dnes je možné mít ji i zadarmo a bez znalosti programovacího jazyka, skutečně nikomu nebrání, aby si ji vytvořil.